Venom
Senior Boarder
|
|
Wat is de ware missie van de Destiny? 3 maanden, 2 weken geleden
|
|
|
Hallo iedereen,
Ik wil graag een grote discussie op gang brengen. Ik vraag mij af wat de ware missie van de Destiny is. We weten dat de Destiny gelanceerd werd door de Ancients vanaf de Aarde. Het is ook ouder dan Atlantis.
We weten dat de Destiny een vaste koers volgt. De bemanning is ondergeschikt aan de missie. Ze hebben geen enkele controle over de koers van de Destiny. Ze kunnen het niet stoppen, vertragen, omkeren, ... niets. De Destiny volgt een bepaalde koers. Het is vooraf gegaan van twee seeder ships. Dat zijn schepen die Stargates maken en ze plaatsen op bewoonbare planeten. Ondertussen gebeurt er af en toe wel iets met die planeten zoals bijvoorbeeld een ijstijd.
Hebben de Ancients eigenlijk ooit de Destiny bezocht? Zo ja, waarom hebben ze het dan verlaten? Zo nee, waarom niet? Ze hebben zoveel gebouwd, die Ancients. Atlantis was hun juweeltje toen hun technologie op het top punt was. Maar de Destiny is een project van zoveel miljoen jaar. Ik geloof dat de Destiny 5 miljoen jaar oud is. Dat kan toch eigenlijk niet?
Zouden ooit die seeder ships stoppen met het planten van Stargates? Aangezien ze even oud zijn als de Destiny. Waarschijnlijk zelfs ouder. Zouden ze al lang niet meer operationeel moeten zijn of eventueel in een nog slechtere staat dan de Destiny. Zelf hoop ik dat ooit zo'n schip stopt met werken en dat we zelf het eens gaan bezoeken. Dat zou cool zijn.
Ook vraag ik me af of ooit de Ancients de Destiny hebben bezocht. Waarom vinden we niets terug in de database wat de Destiny is. Ook niet in de database van Atlantis wordt iets vermeld van de Destiny.
Uit de spoilers die ik las op deze website zal volgend seizoen een lid van de Lucian Alliance aan boord komen die het geheim wel kent. Die wordt gespeeld door Robert Knepper. Ik vraag mij af waar de Lucian Alliance dan eigenlijk aan de informatie komt? En ook de aliens (ook wel genoemd de Smurfen) zitten achter het grote geheim van de Destiny.
Graag wil ik een lange discussie op gang brengen. Dus laat van je horen. Wat is jouw theorie? Leg het uit. Liefst graag meer dan één of twee zinnen.
|
|
|
|
Laatste Wijziging: 23/05/2010 16:37 Door Venom.
|
|
|
|
Re: Wat is de ware missie van de Destiny? 3 maanden, 2 weken geleden
|
|
|
Goed idee, Venom, een lange discussie over wat de Destiny's missie is.
Er zijn nog zo veel vragen rond de Destiny. Een daarvan is de ouderdom en deze is eigenlijk nog niet echt beantwoord. Je leest of hoort (podcast) zoveel theorien. Voor Atlantis, na Atlantis, voor de eerste bevoking van de Aarde, of zelfs veel ouder.
Als je de Destiny bekijkt heeft hij alles om in te leven: leefruimtes, slaapruimtes, douches, ... Dus ergens was hij wel bedoelt om mensen te vervoeren. Dus waarschijnlijk zijn de Ancients wel degelijk aan boord geweest. Ondertussen zijn ze wel naar een ander bestaan overgegaan. Misschien komen we ze nog wel eens tegen de Orlins of Oma Desalas.
Men gaat ervan uit dat de Goauld het mensdom in het heelal heeft verspreid. Maar is dit wel zo? Hebben de Ancients hier niets mee te maken. Met het"uitzaaien" van de stargates, kon het mensdom ook verspreid worden. Waarschijnlijk eerder op een vrijwillige basis en diende Destiny om geschikte planeten te vinden.
Ik ben er zeker van dat in de database van de Destiny alle gegevens zitten die nodig zijn om terug te keren naar Aarde. Alleen zijn er misschien wel geen mensen aan boord met een natuurlijk ATA gene en dat ze dus niet aan de gegevens kunnen. Voor zover ik weet is dit nog niet besproken. Waarschijnlijk zullen ze allen de artificiële ATA-gene hebben maar zal dit niet voldoende zijn.
Als de Lucian Allianca aan boord kan komen, waarom keren ze dan niet terug naar Aarde. Waarom wil HWS de Destiny houden. Want dit zal op termijn wel de bedoeling zijn. Zoals Atlantis terug naar Aarde kwam, zo zal Destiny ooit terugkomen.
Zouden ze nu op Aarde de Asgard-core nog aan het onderzoeken zijn. Ik herrinner me dat in SG1 de Asgard SG1 terugvond omdat ze het hele heelal radarde. Dus als de Aarde weet waar de Destiny is, kunnen ze de bemanning wel terughalen. Of is dit te ver gezocht.
|
|
|
|
|
Steven
Administrator
|
|
|
|
|
Hey jongens,
Goed idee om zo'n discussie te beginnen. Anne, wat je hier zegt, klopt niet helemaal. : Ik ben er zeker van dat in de database van de Destiny alle gegevens zitten die nodig zijn om terug te keren naar Aarde. Alleen zijn er misschien wel geen mensen aan boord met een natuurlijk ATA gene en dat ze dus niet aan de gegevens kunnen. Voor zover ik weet is dit nog niet besproken. Waarschijnlijk zullen ze allen de artificiële ATA-gene hebben maar zal dit niet voldoende zijn. Eerst en vooral zal er ongetwijfeld wel mensen aan boord zijn met het originele ATA-gene. Echter heeft de Destiny geen apparaat uitgerust dat werkt hiermee. De technologie dat werkt met enkel het ATA-gene zoals bijvoorbeeld een Puddle Jumper is ontwikkeld door de Ancients tijdens hun oorlog met de Wraith. Dit heeft ook Dr. Rush gezegd in een aflevering.
Aangezien de Destiny véél ouder is dan Atlantis, werkt alle technologie zonder de ATA-gene. Mogelijk zou het wel kunnen dat het iets te maken heeft met het nummer 46 wat verwijst naar het DNA van de mens.
Waarvoor staat eigenlijk HWS?
De Lucian Alliance is aan boord geraakt op dezelfde manier zoals de bemanning. Namelijk via een Icarus planeet vol met naquadria (niet naquadah). De bemanning kan helemaal niet terug keren zonder zo'n planeet. En ik denk niet dat ze die vinden in de galaxies die men nu bezoekt. Een andere krachtbron is nodig. Maar zoals je hebt gezien in de aflevering "Earth" heeft men geprobeerd om een verbinding te doen krijgen met de Aarde via een zon. Echter zou het plan nooit lukken zegt Rush.
Wat je zegt over de Asgard core : de mensen zijn zoveel tegenwoordig aan het onderzoeken. De database van de Ancients van Atlantis, de Asgard core, ... Wat betreft het monitoren van wat er gebeurt in hyperspace. Ik herinner me die aflevering. Het was in seizoen 6, de afleveringen "Prometheus" of "Unnatural Selection" met de Replicators. Ik betwijfel of de Asgard alles in kaart hebben gebracht omdat de Destiny uiteindelijk gaat waar de Asgard nog niet is geweest. De Asgard hielden alle hyperspace vensters in de gaten rondom de Aarde. Vermoedelijk kon men toen SG1 vinden omdat het uitgerust was met een Goa'uld of Asgard hyperdrive. Daarbij komt ook nog eens dat wij misschien helemaal niet weten hoe we zoiets moeten bouwen. En dan zijn er nog enkele belangrijke details. De Destiny reist via Faster than light en niet hyperspace. Zelfs al wist men exact waar de Destiny was, hoe moet ooit een ander schip de Destiny inhalen? Zou tegen al die tijd de bemanning van beide schepen niet stokoud zijn? Wat heb je er dan aan? Zelf zat ik te denken aan de wormhole drive die Atlantis gebruikte om naar de Aarde te geraken. Ik vraag me af of dat niets zou zijn voor de Destiny, mocht men ooit controle krijgen.
|
|
|
|
Laatste Wijziging: 24/05/2010 20:33 Door Steven.
|
|
|
|
|
|
Ik dacht dat de missie van de Destiny was om zoveel mogelijk galaxies te bezoeken. Waarom zou er dan eigenlijk een andere geheime missie zijn?
Ik weet ook niet wat HWS betekent.
Wat is eigenlijk de bedoeling van de Lucian Alliance eens zij aan boord zijn van de Destiny? Het is niet zo dat ze zomaar teruggestuurd kunnen worden. Ik denk vb aan Kiva. Dus dan krijg je een mix van burgers, militairen en Lucian Alliance leden. Leuk groepje. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Steven schrijft:
Waarvoor staat eigenlijk HWS?
Homeworld Security
Ik edit later deze post zodat ook ik kan mee discussiëren. Heb het dezer dagen even te druk om een lange uitleg te schrijven. Jullie horen mijn mening weldra 
|
|
|
|
|
Steven
Administrator
|
|
Re: Wat is de ware missie van de Destiny? 3 maanden, 1 Week geleden
|
|
|
Nu ik weet wat HWS betekent kan ik wel raden wat de bedoeling is. Tuurlijk willen ze dat de Destiny ooit terug keert naar de Aarde. Zelf denk ik dat het heus ooit zal gebeuren voordat de serie ten einde is. En dan wil het grootste deel van de bemanning niet eens meer weg van de Destiny.
Ergens hoop ik dat de Destiny nooit zal terugkeren naar de Aarde. Ik weet nog heel goed dat in het eerste seizoen van Stargate Atlantis de mensen erg blij waren met de manier van aanpak. Vanaf seizoen 2 zijn vele mensen boos geworden omdat men sinds toen vaker in contact kwam te staan met de Aarde. Zelf vond ik ook die verhalen meestal niet goed geschreven. Atlantis had toen geen contact moeten hebben met de Aarde. Dus ik hoop dat men uit die tijd heeft geleerd en dat men niet echt fysiek contact maakt met de Aarde.
Ik vind het gebruik van de communicatie stenen vaak niet leuk! Het zorgt ervoor dat men minder het idee krijgt dat ze alleen ervoor staan. Door ze juist alleen ervoor te laten staan, komen ze in de underdog positie zoals in de tijd van SG1. Dat is wat de mensen erg leuk vonden aan SG1. De Destiny zelf wordt omschreven als een roestbak dat eigenlijk uit elkaar kan vallen. Maar als de bemanning wat reparaties zou uitvoeren, komt het misschien in een betere staat waardoor het ook iets sterker is om te vechten. Denk maar aan de aliens. Het wordt tijd dat de Destiny nog eens in een nieuw gevecht komt te staan met die aliens. En dan hoop ik niet dat het schild hun beschermt maar dat ze ook vechten.
|
|
|
|
|
|